انجام عمل راینوپلاستی با وجود برخی بیماری ها خطرناک است و گاهی نتایج مورد انتظار را نمیدهد.

بیماران مبتلا به فشار خون، مشکلات قلبی ، دیابت، آسم و سایر بیماری های قلبی عروقی و تنفسی باید قبل از عمل ، بطور کامل بررسی شوند و کاملاً بیماریشان تثبیت و تحت کنترل باشد .

بیماران مبتلا به کم کاری یا پرکاری تیروییدباید دارو مصرف کنند تا سطح هورمون های تیروییدی به حد نرمال برسد تا بتوانند تحت بیهوشی قرارگیرند وگرنه انجام بیهوشی برایشان خطرناک است.

بیماری های التهابی بینی و سینوس مثل پولیپ و سینوزیت(آلرژیک یا عفونی) اگر خفیف باشد، مشکلی برای عمل ایجاد نمی کنند ولی پولیپ های بینی باید همزمان با عمل زیبایی بینی، برداشته شوند( ترجیحا با آندوسکوپ بینی) و سینوزیت باید درمان و کنترل شده باشد.

در بیماری های روماتیسمی و التهابی مزمن بافت همبند که پوست و مخاط را درگیر می کنند مثل وگنر ، اسکلرودرمی، لوپوس و... به خاطر سفتی پوست، التهاب مخاط، تاخیر در ترمیم زخم و سایر مشکلات باید عمل زیبایی را تا خاموش شدن کامل بیماری، به تعویق انداخت. عمل زیبایی بینی در این بیماران با عوارض و محدودیت های بسیاری همراه است.

بطور کلی تاثیر بیماری ها در عمل رینوپلاستی به دو دسته تقسیم می شود : بیماری هایی که روی بیهوشی اثر می گذارند و ریسک عوارض بیهوشی را بالا می برند و بیماری هایی که روی خود بینی و نتایج عمل و ترمیم پس از عمل، نقش دارند.

بنابراین همیشه قبل از عمل پزشک خود را از سابقه هر گونه بیماری آگاه سازید.

تآلیف : دکتر فیروزه ضیاء

«کپی بردازی فقط با ذکر منبع مجاز است»